2012-06-08

Om en park...

Jag bläddrar igenom mina bilder från torpet. Ögat fastnar på ett foto som jag hoppas är en "före-bild". Ett dike som jag fyllde ut med jordkockor från grönsakslandet. Men nu ser jag något som jag inte lagt märke till tidigare. Inte tänkt på.

I höstas stod där fullt med sly, då lade jag inte märke till det. I vintras låg där högar med sly, då lade jag inte märke till det. I våras, ja ganska nyligen, riktade jag blicken mot marken, då lade jag inte märke till det.

Men nu. När jag egentligen tittar på något helt annat ser jag det;

Jag har en park.

Park vid slutet av ett dike
Ok. Det är en vildvuxen park, men en park ändå. Ett grönområde med träd. Och med kolonier av förgätmigej (som jag glömde att fotografera).

Eller ja. Om man väljer att kisa lite så är det en park. Kanske kan det bli något att sträva mot; ett torp med en park. Inte det torpigaste men visst vore det väl något?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar